Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
Μικρό Θεατρικό Σκετς: «Η Γη ζητά βοήθεια!»
Ρόλοι (6 μαθητές):
-
Γη (μαθήτρια/μαθητής με καφέ και μπλε ρούχα)
-
Αέρας (λευκά ρούχα, κρατά ένα ανεμιστήρα ή χάρτινο συννεφάκι)
-
Νερό (μπλε ρούχα, κρατά ένα μπουκάλι ή ψεκαστήρα)
-
Δέντρο (πράσινο/καφέ ρούχο, μπορεί να φορέσει στέκα με φύλλα)
-
Παιδί 1 (κάνει κακές πράξεις)
-
Παιδί 2 (κάνει καλές πράξεις)
[ΣΚΗΝΗ – ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΡΚΟ]
(Η Γη κάθεται στο κέντρο, φαίνεται στεναχωρημένη. Περνάει ο Αέρας και τη βλέπει.)
Αέρας:
Γη μου, τι έχεις; Φαίνεσαι κουρασμένη!
Γη (με αδύναμη φωνή):
Δεν αντέχω άλλο... Με πνίγουν τα καυσαέρια, με πληγώνουν τα σκουπίδια...
(Έρχεται το Νερό τρέχοντας με ένα ποτηράκι.)
Νερό:
Γη μου, να σου δώσω λίγο νεράκι να δροσιστείς!
Γη:
Κι εσύ, Νερό μου, κινδυνεύεις. Σπαταλιέσαι, μολύνεσαι...
(Έρχεται και το Δέντρο, σκυθρωπό.)
Δέντρο:
Έκοψαν τον φίλο μου τον Πλάτανο... Εγώ είμαι ο επόμενος! Δεν ξέρω πώς να σε προστατέψω πια, Γη.
(Περνά το Παιδί 1, μασώντας τσίχλα, κρατώντας σακούλες.)
Παιδί 1 (πετώντας κάτω σκουπίδια):
Έλα τώρα, λίγα σκουπίδια είναι! Τι έγινε; Ένα μπουκαλάκι μόνο!
Γη (βήχει):
Αχ! Όχι άλλο πλαστικό... Πονάω...
(Μπαίνει το Παιδί 2, κρατώντας παγούρι και πάνινη τσάντα.)
Παιδί 2:
Σου έφερα καθαρό νερό, Γη! Και μάζεψα σκουπίδια από την παραλία!
Γη (χαμογελά):
Σε ευχαριστώ, παιδί μου... Εσύ μου δίνεις ελπίδα!
Παιδί 2 (προς το κοινό):
Η Γη μας είναι το σπίτι όλων! Ας τη φροντίζουμε κάθε μέρα, όχι μόνο στις 5 Ιουνίου!
(Όλοι μαζί στο τέλος λένε δυνατά):
🌱 Όλοι μαζί:
«Η Γη χρειάζεται τη βοήθειά μας!
Μικρές πράξεις – Μεγάλες αλλαγές!»
[Τίτλοι τέλους – υπόκλιση]
Προτεινόμενες Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (Δημοτικό Σχολείο)
1. Δενδροφύτευση ή φύτεμα λουλουδιών στον σχολικό κήπο
-
Οι μαθητές μπορούν να φυτέψουν φυτά, βότανα ή λουλούδια και να αναλάβουν την περιποίησή τους.
-
Μπορεί να συνοδευτεί από μικρές πινακίδες με το όνομα του κάθε παιδιού ή του φυτού.
2. Κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά
-
Δημιουργία παιχνιδιών, έργων τέχνης ή διακοσμητικών αντικειμένων από χαρτόκουτα, πλαστικά καπάκια, ρολά, κ.ά.
-
Διοργάνωση έκθεσης με τίτλο: «Δίνω νέα ζωή στα σκουπίδια!»
3. Καθαρισμός της αυλής ή κοντινού πάρκου
-
Με γάντια και σακούλες, τα παιδιά μαθαίνουν την αξία της καθαρής φύσης και της συλλογικής δράσης.
4. Οικολογικό παραμύθι ή θεατρικό δρώμενο
-
Δημιουργία μικρής παράστασης ή ανάγνωση παραμυθιού με θέμα το περιβάλλον (π.χ. “Η Γη είναι το σπίτι μας”).
-
Τα παιδιά μπορούν να φτιάξουν μάσκες ή κοστούμια από ανακυκλώσιμα υλικά.
5. Εργαστήριο Ανακύκλωσης
-
Παιχνίδι ταξινόμησης υλικών σε κάδους (χαρτί, πλαστικό, γυαλί, οργανικά).
-
Επίδειξη με μικρές κάρτες/εικόνες και σύντομη συζήτηση για το πού πηγαίνουν τα σκουπίδια μας.
6. Δημιουργία αφίσας ή συνθημάτων
-
Τα παιδιά δημιουργούν αφίσες ή πανό με οικολογικά μηνύματα:
«Μη μολύνεις το μέλλον μου!»,
«Η Γη μας χρειάζεται!»,
«Ένα δέντρο – μια ανάσα!»
7. Πράσινη υπόσχεση (Green Pledge)
-
Κάθε παιδί γράφει μια μικρή οικολογική υπόσχεση (π.χ. «Θα σβήνω τα φώτα όταν φεύγω»).
-
Οι υποσχέσεις μπορούν να κρεμαστούν σε ένα δέντρο (αληθινό ή χαρτονένιο).
8. Παρακολούθηση ντοκιμαντέρ ή animation
-
Π.χ. «The Lorax», «Wall-E», ή παιδικές εκδόσεις για το κλίμα.
-
Συζήτηση στη συνέχεια: Τι έμαθα; Τι με προβλημάτισε;
9. Καταγραφή οικολογικών συνηθειών
-
Πίνακας με «καλές πράσινες πράξεις» μέσα στην τάξη.
-
Παράδειγμα: «Ήρθα με τα πόδια στο σχολείο», «Χρησιμοποίησα παγούρι αντί για πλαστικό μπουκάλι».
10. Δημιουργία “Οικολογικού Συμβουλίου Μαθητών”
-
Τα παιδιά καταθέτουν προτάσεις για ένα πιο οικολογικό σχολείο και αναλαμβάνουν ρόλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου